fbpx

IQ

Varje gång jag ser reklamfilmer från organisationen IQ så får jag lust att kasta något väldigt hårt mot min TV. Och jag menar det bokstavligen. Det finns väldigt lite saker som gör mig så rasande. Som liberal så anser jag att det är upp varje person att själv avgöra vad den bör konsumera. Att då som IQ köra skrämselpropaganda om alkohol tycker jag är osmakligt. När alkoholannonsen har disclaimers med alkoholens påverkan eller ciggaretpaket för den delen, så tycker jag att det finns en balans. När man däremot försöker skräckmåla all form av alkoholkonsumtion så går man över en gräns. IQ verkar vilja att alla ska bli absolutister. När Systembolaget kampanjar mot utköp så känner jag extremt för  lägga ner alkoholmonopolet.  Min åsikt är att alkohol är en lockelse och att dessa kampanjer bara spär på det spännande och förbjudna.  Genom att avdramtisera alkoholen och inte göra den så spännande tror jag att man får ner alkoholkonsumtionen hos unga. Istället för att jaga ungdomar med blåslampa så borde man ha en dialog och sunt förhållningssätt, alkohol kan vara väldigt trevligt om man lär sig hantera det på rätt sätt.

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Rulla till toppen